top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תיורם בן דהן

איך לאחסן את הסיגר שישמור על הטריות? היומידור זה מקרר היינות של הסיגרים.

השקעת כל כך הרבה בקופסאות סיגרים יוקרתיים מהדיוטי פרי, לא חבל לחסוך ביומידור? יורם בן דהן מהחנות אָש מסביר בדיוק למה ארון לחות (יומידור) הוא פריט חובה למעשני סיגר מנוסים. כאן תמצאו את כל התנאים, הטיפים והמחלוקות באחסון סיגרים. שמירה על טריות הסיגר זה עסק רציני למבינים. ההנאה שלך מתחילה בכימיה מדויקת.

קופסה לאחסון סיגר לשמירה על הטריות בלחות, יומידור מקרר לאחסון סיגרים

מה הקשר בין סיגר לחלב?

הטריות של הסיגר זה המפתח לטעמו המשובח. סיגר שלא נשמר ביומידור, טעמו כמו כשל חלב חמוץ שפג תוקפו. הסיגר יקר, עדין ביותר ועשוי מעלים טבעיים ללא חומרי שימור. הסיגר אוהב לחות ואם לא ישמר בתנאים אופטימליים מדוייקים טעמו יהרס וגם כל הסיגרים בקופסא "ידבקו".


אפשר להסתדר בלי יומידור?

לא. יומידור זה אביזר חובה למעשני סיגרים. חלב שומרים במקרר, יין איכותי שומרים במקרר יינות וסיגר שומרים ביומידור. זו שטות לקנות סיגרים יוקרתיים בדיוטי פרי ובחו"ל ולחסוך ביומידור ששומר על איכות וטריות הסיגרים.


מה זה יומידור?

יומידור בשמו המקצועי הוא בעצם ארון לחות, מקרר סיגרים שמשמש לאחסון הסיגרים. בכל יומידור צריך להיות מפיץ לחות ושעון לחות, כדי שאפשר יהיה לאחסן את הסיגרים. היומידור עצמו צריך להיות קופסא אטומה מעץ בוק, שלא מתנפח בתנאי לחות.


70% לחות ˚25 צלזיוס

שמירת הסיגר בתנאי איחסון מדוייקים של לחות, חום וחשכה יבטיחו את טריותו של הסיגרים לזמן רב. ההמלצה להקפיד ביומידור על %65-75% לחות וחום של עד ˚25 צלזיוס. מפיץ הלחות ושעון הלחות יבטיחו תנאים אלו. הקפדה על תנאים אלו תבטיח שהסיגר לא יאבד מצורתו ולא יעלה עובש. אגב עובש זה לא רע לסיגר, אלא דווקא מעיד שהסיגר נשמר בתנאים טובים. יורם ממליץ להסיר את ה"האפור" ולשאוף בהנאה.

לגבי הזמן שהסיגר נשמר ביומידור זה מאוד תלוי. מקרר הסיגרים מבטיח 3 חודשים ויותר. יש שאומרים שבתנאים אופטימליים אלו הסיגר אפילו משתבח.


איך לתדלק את מפיץ הלחות ביומידור?

ביומידור יש מפיץ לחות אותו צריך למלא (לתדלק). ההמלצה למלא את הספוג או המתקן עם פרופילין גליקול. ממש לא להתפשר על מים מזוקקים וכמובן לא על מי ברז שיוצרים אבנית וסותמים את מפיץ הלחות.

קופסה לאחסון סיגרים יומידור לשמירה על איכות סיגר טרי חנות אש טבק

איזה יומידור מתאים לך?

יש מגוון גדול של מקררים לסיגרים שהשוני ביניהם בגודל, בחומר, באיכות ובמותג. תכלס, עיקר ההבדל בין היומידורים תלוי בכמות הסיגרים שניתן לשמור וביופי של ארון האחסון.

  • כמות הסיגרים - יומידורים ל-100, 50 או 25 סיגרים.

  • מחיר היומידור תלוי גם בעיצוב שלו. יומידור יפה הוא כמו רהיט בסלון ומחירו בהתאם. יומידור פונקציונאלי לסיגרים בודדים יכול להיות דווקא זול במחיר.

אבל למה לא לקנות סיגרים בפיצוציה?

אם קראת עד לכאן בטח הבנת שסיגרים זה עסק רציני שמצריך דיוק והקפדה. הסיגרים שמוכרים בפיצוציות לא נשמרים בתנאים נאותים. בפיצוציה אין יומידור ולכן סיכוי סביר שהסיגרים לא טריים ולא טעימים. אם בא לך סיגרים בודדים עדיף להזמין מגוון סוגים ולשמור ביומידור הביתי או פשוט להזמין משלוח ולשמור על הספונטניות.


שורה תחתונה

הסיגר מאוד רגיש ועדין ולכן חשוב לשמור אותו בתנאים הולמים מבחינת לחות, חום וכמות אור. מעשני סיגרים באופן קבוע חייבים יומידור איכותי שישמור על איכות וטריות הסיגרים.

רוצה להתייעץ גבי היומידור? אנחנו כאן כדי להתאים את מקרר הסיגרים בדיוק לצורך שלך.


0 תגובות
bottom of page