top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תיורם בן דהן

המקטרות והפייפים עדיין מעשנים. מה חובה לדעת על מקטרות, פייפים ואביזרים?

המקטרות והריח הבלתי נשכח לא נעלמו מנוף העישון. יודעי דבר עדיין מעשנים מקטרות ומתמסרים לטקס. מה ההבדל בין בין מקטרת לטבק? מי האנשים שמעשים מקטרת ומי מעשן פייפ? מה הם האביזרים הייחודיים לעישון מקטרות ופייפיפים. יורם בן דהאן הויקיפדיה האנשוית של המקטרות.

מקטרת לעישון טבק ופייפים לעישון חומרים. בחנות אש טבק כל המקטרות

מקטרות לעישון טבק – עסק למבינים

יורם נחשב לאוטוריטה וותיקה בעישון מקטרות. אָש טבק היא אחת החניות ההיסטוריות שעדיין מספקת אביזרים בלעדיים למקטרות. עישון מקטרת זו חוויה אינטלקטואלית - בסטייל, בריח ובטעם אחר מסיגריות וכך גם אישיות המעשנים שונה. למקטרת עצמה מגוון עצום של טעמים לדוגמא: וניל, דובדבן, קלאסי ועוד. חווית העישון במקטרת תלויה באיכות המקטרת ובטעם הטבק. איכות המקטרת מושפעת משורש העץ שממנו המקטרת עשויה.


טיפ - למעשני מקטרות "מתחילים" מומלצת מקטרת מתירס ורק אחר כך לעבור למקטרות משורש עץ אלון ספרדי, עץ ברייר ועוד.

הידעת? יש מעשנים מקטרות שבכלל אין להם ניסיון בעישון סיגריות או סיגרים. עישון מקטרת נחשב לפחות מזיק לסביבה ולמעשנים ומצריך עישון ארוך.


פייפים לעישון קנאביס – לא מה שחשבת

פייפ משמש לעישון קאנביס בצורה קלאסית ומהנה. הפייפים עשויים מברזל והם יחסית קטנים לעומת מקטרות לטבק. בעישון פייפ חווית העישון מושפעת מהחומר אותו מעשים, ולא מאיכות המכתרת כמו לדוגמה בעישון טבק.

בחנות אש טבק וסיגרים מגוון פייפים לעישון חומרים במחיר זול

אילו פילטרים ואביזרים יש למקטרת?

העולם המיוחד של עישון טבק במקטרת מלווה בריח עז, בטעם ייחודי ובאביזרים ספציפיים הנדרשים לחוויה מלאה של עישון מקטרת. בחנות אָש טבק מוצעים כל האביזרים הנדרשים למקטרת הטבק. ליורם יש אביזרים ייחודיים ובלעדיים למקטרות כמו:

  • אולר למקטרת טבק – האולרים הם פריט חובה למעשני מקטרות. האולר מיוחד למקטרות עם 3 זרועות: 1) כפית שמנקה את השאריות מהכוס 2) דוחס את הטבק כלפי מטה 3) "מסמר" שמנקה ופותח את המעבר בין הפלסטיק למקטרת. פריט חובה למעשני מקטרת

  • נרתיק למקטרת טבק – הנרתיקים מיוחדים מיועד ספציפית לנישאת המקטרת והטבק ביחד.

  • מצת למקטרת - המצתים מיוחדים למקטרות, כך שהאש פונה הצידה.

  • פילטר למקטרת - יש מקטרות שמגיעות פילטר לסינון הרעלים. ניתן לרכוש פילטר חדש במידת הצורך.

  • מעמד למקטרת – המעמדים למקטרות מאפשרים להציג בצורה דקורטיבית ונוחה את המקטרות. קיימים מעמדים שמיועדים למקטרת אחד עד 6 מקטרות.

טיפ - עישון מקטרת זה עניין למבינים הדורש תשומת לב וסבלנות. שווה להקדיש זמן לבחירת המקטרת והאביזרים שמדויקים לך, כאלה שיאפשרו שימור בעירה איטית בחום נמוך.


הידעת? יש מעשני מקטרות שמעדיפים לעשן ללא פילטר, כמובן תלוי בטעם ובהרגל.


שורה תחתונה

המקטרות, הפייפים והאביזרים זה עולם ומלואו. המקטרת לעישון טבק והפייפ לעישון קאנביס. גם כאן חשוב להתאים את המקטרת למעשים ולדייק את טעם הטבק.


0 תגובות
bottom of page